söndag 26 december 2010

Jesusbarnet anno 1900!

Här en bild från vårt sovrum för jag vill visa det fynd jag gjorde på "Fåfängan Antik" i Haga Göteborg förra året. Fyndet står på byrån! En krubba från sekelskiftet helt i papp!
Jag fick syn på den i skyltfönstret och visste inte hur snabbt jag skulle komma in i affären innan någon annan hann före. De hade precis satt ut den. 
Tycker att den för tankarna till Fanny & Alexander-filmen.

Den är helt intakt och i flera lager (3D), otroligt att den klarat alla jular genom åren.
Inga lekar med lille jesus här inte:-)





1 kommentar:

  1. Hej Åsa! Nu har jag vart inne och kikat på er blogg. Supermysig :) Tack för supermysig jul hos er. Det är som en Fanny och Alexander jul, allt är så vackert, det går en röd tråd i precis allt du o Micke gör :) Har skickat en liten pytteliten sak till dig, var ju hemma själv igår så då fick jag pysslat lite :)

    Kramar Linda (svägerskan i Oslo)

    SvaraRadera